Jo förresten...

jag tänkte på en sak. Att när jag startade den här bloggen va det med en vision om att jag skulle skriva massa om genus,om politik o samhälle,kontroversiellt och berörande lr bara upprörande. men asså...det har ju inte blivit så. Kanske mest för att jag är en så ombytlig person Ombytlig alltså,inte osäker. jag har väldigt starka åsikter gällande vissa saker,men det är inte längre ngt jag känner jag nödvändigtvis måste skriva om. och faktiskt så ÄR jag inte längre så politiskt insatt,om jag egentligen någonsin varit det. När jag en gång i tiden läste Internationella relationer hade jag ju hyffsat bra koll. Men det är länge sen. och det finns SÅÅÅ många andra spom skriver så himla bra om tex genus redan. tex Lady Dahmer. Som faktiskt orkar skriva,orkar engagera sig. Det gör inte jag. inte heller lyckas jag vara sådär konsekvent som hon är. Jag handlade tex en body åt Gry med en påsydd KJOL på. Och ska jag vara fullkomligt ärlig är det tveksamt om jag handlat den om gry varit en pojke. Sen är ju inte kjol lr klänning ett praktiskt barnplagg överlag,men på en bebis som inte ens börjat tänka tanken att överhuvudtaget vända om på mage självmant känns det inte som nån katastrof. förutom ur genusaspekt då,eftersom det nu SYNS att hon är flicka,och definitivt kommer bemötas och behandlas därefter. Något jag är emot,eftersom jag läst tillräckligt mycket facklitteratur i ämnet för att veta vilka konsekvenser det får för henne,och för samhället i stort.
   Men ändå,nu kunde jag alltså inte hålla mig. och JA,hon är GRYMT söt i den. Precis som hon är i alla sina andra kläder i regnbågens alla färger.

Och sen är det ju så,att mitt liv,min vardag till största delen kretsar kring Gry och Tuva. allt jag gör,i princip,handlar lr utgår ifrån dom. Och ska jag göra något för MIg,så handlar det ju ändå i slutändan om mina barn,som kanske måste ha barnvakt,måste vänta på mig osv osv.
   Jag älskar att göra saker för mig själv. Att fixa håret,fixa nytt smink,fixa naglarna(om jag har råd) shoppa...Älskar att ta ett lååångt varmt bad,smörja in mig med mumsigluktande body butter. Jag är galet fåfäng sometimes,det ska jag inte sticka under stol med. Men just nu finns det ju inte så mycket tid för sånt. Så är livet,och så har jag valt att ha det. Även om det är sjukt störande ibland att inte ens kunna ta en snabbdusch på 2 sekunder.

Jag är fullt medveten om att det jag skriver och bilderna jag lägger upp är av noll intresse för de flesta som råkar halka in på min blogg. Det är mest travel och personliga små reflektioner som egentligen inte är av någon som helst betydelse för andra än mig själv.
Men so what,det är min blogg,min personliga alldeles egna dagbok,och kommer jag på nåt att skriva som är viktigt för MIG och som antagligen skulle intressera en och annan läsare också så återstår ju ändå fakta: jag HAR inga läsare. I princip. Jag måste serva INGEN,och de som läser min blogg gör det för att dom är mina vänner. Typ. Punkt.

Jag skulle älska att få fler läsare,ha diskussioner och frågestunder med för mig okända människor,men jag orkar inte fiska efter läsare. Antagligen skulle bloggen förändras om jag hade massa folk som följde den,kanske deltog och bidrog aktivt till bloggen med kommentarer. Då skulle kanske mitt behov att att få höras,få framföra åsikter,åtminstone ibland,växa. Kännas viktigt. Men i nuläget är det mer ett roligt vid-sidan-av-barnen-och-fåfänga-försök-till-att-duscha-bloggande jag ägnar mig åt.

Nu ska jag ut i blåst och sol!

Missnöjd i klänningsbody?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0