Förlåten om du flashar boobsen?

I ett klipp från Aftonbladet "Oj,vilken vecka" diskuteras den brasilianska reklamfilmen med Gisele Bündchen som fått stor uppmärksamhet, inte minst från feministiskt håll.
Förutom att jag tycker själva reklamfilmen är vidrig, sexistisk och framförallt meningslös (är det bara jag som inte riktigt hajjar grejjen?) blir jag rätt illa till mods av programledaren (vet inte vad hon heter, och Google ville inte hjälpa till) inleder det hela med ett typ "asså guuuuuuud Gisele,hon e sååå jäääääävla snyyyyygg!", hon verkligen tjatar om det med hög avundsjuk-tjej-röst. Om hur perfekt Gisele är. Och snygg. Och perfekt. Och sa jag snygg? Alltså, att Gisele e snygg?
Och SJÄLVKLART ska man ju som man förlåta sig flickvän om hon kommer i underkläder och ett hej-kom-och-sätt-på-mig-uttryck/kroppspråk. Och lika SJÄLVKLART är detta helt rätt sätt att gå till väga, helt rätt inställning, jadå. Det gäller ju att använda sin kvinnliga charm (eller brasilianska i dett fall). Det är ju bara gulligt. Och HUR kan man som MAN bli sur då, och VAD är det som feministerna (läskigt ord det där) reagerar så starkt på, överdriver dom inte lite nu?
EN kvinna(den enda f.ö.) och EN man i panelen tyckte detta va fånigt,för att inte säga befängt. Den andre mannen tyckte att JA, självklart är detta rätt sätt att gå tillväga, bara gulligt och charmigt. Progrogramledaren höll med.
Är det bara jag som får spykänslor av det här klippet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0