Harry Potter och nattvaka

Igår va min mormor här på besök, första gången hon är här sen vi blev klara med tapetsering o sånt. Känns ofta lite jobbigt med mormor nuförtiden, att se hur liten och skör hon blivit, gammal och lite sådär ängslig. Samtidigt är hon väldigt stark och envis som person, kan ha en ganska fräck humor. Man blir lixom ladrig riktigt klok på henne.
Hursom va det mysigt att ha henne här:)
På kvällen gick jag med Tuva till kulturhuset/biblioteket i centrum, där det vankades Harry Potterkväll. En helt drös med unga i åldrarnaåtta-nio och upp till kanske tretton bast samlades tillsammans under ledning av tre vuxna. De pratade, pysslade, fikade och gjorde Harry Potter-frågesport. Min fina åttaåring kom på delad förstaplats<3 KLART SOM FAN JAG BLIR STOLT, är ju faktiskt nte alla åttaåringar som läst alla Harry Potter-böckerna;)
När det va slut (jag satt i biblioteket o läse medans, det va bara för barn) ringde Johan, Gry hade kräkts massa o han vile att vi skulle skynda hem.
Det visade sig att Gry blivit riktigt sjuk, hon va feberhet, snorig och mådde illa, Kräktes flera gånger. Jag insåg att det skulle bli en lång natt och bäddade i soffan åt mig o Gry. Tyckte att Johan lika gärna kunde gå och lägga sig, han skulle upp o jobba och jag kunde ju väcka honom om jag behövde.
Jag kände att det va ju ingen idé att lägga sig i sovrummet med Gry, eftersom hon vaknade stup i kvarten, snorade och ville kräkas, då är det enklare att vara i vardagsrummet. Så jag har tillbringat hela natten i halvslummer med min feberheta lillskrutta i famnen, sovandes mot mitt bröst som när hon var nyfödd.
Nu kräks hon inte längre men är febrig och regält snorig.
Nu ska Tuva åka till sin pappa, och jag ska koka kaffe så jag orkar denna dagen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0