Lugna lördan`

Igår va vi på middag hos Johans päron. Finmiddag va det, och jag hade febrilt sökt igenom hela vårt lilla köpcentrum både en och två gånger efter nåt NYTT att ha på mig. Kände ju att det va dags, att snoffsa till sig lite lixom, och inget i garderoben dög, sanna mina ord.
Efter att blivit grymt svettig och smått hysterisk hittade jag till slut en svart vippkjol på HM, reapris o allt, och till den en snortajt,svart,transperent långärmad enkel tröja på Lindex. Under det hade jag en svart torsolette (med strumpebandshållare), som är ett av mina absoluta favvo-plagg, och stockings. Lockade håret gjorde jag åxå, med papiljotter hehe...
Kvällen va skittrevlig faktiskt. God mat, bubbel och en massa pratglada 50-plussare. Kom väl hem runt elva nåt sånt, trötta som fan efter all mat o vin (ett glad bara dock,det räcker).
Liiite grann höll jag på att dö,av alla "åååååh vad FIIIIIIN du är Gry", "vad DUKTIG du är på att äta/sitta/whatever" och alla andra idiotiska kommentarer. Plus att alla ville släpa runt på henne, klämma och känna. Vi lät dom hållas i den mån det kändes okej,men om Gry visade upp att hon inte va med på noterna tog vi henne i vår famn.
Idag har vi tagit det lugnt, städat på förmiddagen. Jag har varit trött efter relativt lite sömn och vi har slösat bort spenderat halva dagen på Ica Maxi. Kom hem med en massa kött och några julblommor...
Nästa helg är första advent har jag fått höra, och OJ vad konstigt det känns, helt jävla sjukt till och med. redan lixom?? Och vi har en hel del att fixa, införskaffa, till dess. Inte bara det att vi vill ha annat o annan stil (mer traditionellt) än förra året (då det va kitsch som gällde), utan vi saknar även massa saker. Och så vill jag ha nya röda gardiner till köket...ojoj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0