Jag glömde...

ju berätta hur det gått med tapeter o allt! Jag hade världens tur, och fick mess från Mio igår om att vårt soffbord kommit! Och det som inte skulle komma förrän tidigast typ imorrn, lr kanske nästa vecka:) Jag åkte med min svärmor och hämtade bordet medans Johan va hemma med Gry, och sen på eftermiddan kom Johans pappa över och skulle tapetsera. Tanken va att vi skulle hinna göra båda rummen, meen den tanken fick vi slå bort fortare än kvickt, för tapeten visade sig ha en alldeles egen vilja, och en kinkig sådan dessutom! Man skulle ju kunna tro att tapeter med den prislappen ska vara lite regäla och bra, och visst va den regäl. Men VANSINNIGT känslig! Bara man petade på den blev det fula märken i den, så vi fick verkligen hantera den med silkesvantar. Bara fondväggen i vardagsrummet tog kanske tre timmar, och när vi till slut va klara va det läggdags för länge sen för Gry,och ingen som helst mening med att försöka tapetsera sovrummet. Plus att vi va alldeles för trötta.
Men resultatet blev skitbra!
Idag ska vi försöka göra klart sovrummet,och SEN kommer bildbevis, jag LOVAR!:) Väntar mig inte att det ska vara myckt enklare att tapetsera i sovrummet dock, eftersom båda tapeterna är ifrån Cole & Son, så dom lär vara i samma kvalité... Men snyggt blir det, och det är ju det viktigaste!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0