Äntligen igång!!!

Shit pommes, nu har det gått en vecka sen jag bloggade senast, holy fuckin jesus lixom, vad tiden går FORT!
Jag har ÄNTLIGEN fått tillbaka liiite energi, nivårn har verkligen varit i botten. Har inte orkat städa, knappt lagat mat, ännu mindre äta den, och knappt tagit mig utanför dörren.
Däremot har jag bakat massa goda kakor och jo, faktiskt lagat en del riktigt god mat, min brist på energi till trots.
Chokladfudgetårtan var en hit, och jag har redan hunit både baka o äta två stycken! Jag har lagat sjukt god lax, och så HAR JAG BÖRJAT TRÄNA!! Äntligen!:-D
Me nej, inte på SATS ,eller någon annanstans jag skulle vilja träna, utan hemma. Jag måste helt enkelt inse att jag inte har råd att köpa gymkort i nuläget,och jag har gått omkring i flera veckor och mått skit över detta, för jag vill ju så gärna!
Jag avskyr att känna att kroppen inte orkar, dålig hållning och putande mage typ. Jag är sjukt smal och behöver gå upp i vikt,men vill inte bara bi "fet" utan vill ha muskler, styrka,kondition.
Så, jag gick till Stadium och köpte upp mig på lite redskap, bla hantlar a´2kg och en exetube. Jag har kört crosstraining med mycket fokus på ben, mage och armar. Ryggen tycker jag är svår,och jag kommer behöva googla mig fram till riktigt bra övningar, men jag är igång iaf! Två pass om dagen på 20-30 min har jag kört, svettats som en gris varje gång och mår sjukt bra i kroppen:-)
Ingen träningsvärk ännu,lite stelhet och tyngdkänsla i kroppen bara, men det räknar jag med ska gå över om ett par dagar. Jag är skiträdd att puscha kroppen ör hårt,nåt som jag verkligen har en tendens att göra, och försöker köra på förutbestämda pass, ett visst antal örningar av varje,som jag sen upprepar i cirkel. Jag kommer givetvis öka vartefter,men tror det är viktigt i början att vänja kroppen, eftersom jag ju inte tränat alls utan bara gått hemma med Gry,promenerat lite och druckit latte på stans caféer;-)
Nu ska jag fixa lunch,sen blir det ny typ av träning, nämligen STORSTÄDNING DELUXE, tjo!
/Fitness godess -not.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0