Tre dagar in på det nya året.

och allt känns ungefär...som vanligt. Sitter med mina ungar och äter nybakta scones och sippar te, har en hårinpackning i skallen och svag mensvärk.
Idag ska det städas här hemma, utrav bara helvete. Köpte en stor bukett tuplaner igår för att välkommna våren,som fortfarande är makalöst långt borta. MEN,vi går mot ljusare tider,och jag VET att varje gång våren kommer så känns det som "va fort allt har gått" ändå.
Nyårsafton blev bra. Vi år god mat, gratinerad snuskhummer till förrätt och oxfilé med potatisgratäng till varmrätt, svennigt utanv bara fann, men gott. Efterrätt orkade vi ngen, men jag smuttade på en liten päronkonjak(uuuurk egentligen) som den kärring jag är;-)
Gry somnade i vagnen i hallen och Tuva kollade Sagan om ringen på laptopen vi hade med, och sen vi tolvslaget skålade vi och kikade på alla raketer,och världen försvann för nån timme i den gråa rökdimma som alla raketerna lämnade efter sig...
Jag har färgat håret btw,skriver mer om det senare, för det förtjänar ett helt eget inlägg....;-P

Kommentarer
Postat av: Bitterfittan

åh scones. blev dödligt sugen nu

2012-01-06 @ 01:19:24
URL: http://frokenbitterfitta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0