Nu blir det fredagsmys...

..om det så e det sista jag gör...(osv)!
Efter en rätt tuff vecka är det äntligen helg. Jag är helt vill på dagar numera och blev glatt överraskad imorse när jag insåg att det är fredag. Ändå har jag går omkring hela dagen och trott att det är lördag...;-)

Idag har jag även insett en annan, kan tyckas ganska självklar, sak. Nämligen att jag måste_sänka_kraven på mig själv, lr snarare mina prestationer här hemma. Jag har aldrig gillat att städa, men jag tycker mycket om att HA det städat. Med liten Gry och dessutom gravid var det tufft att orka med, saker överallt, dammsugning konstant (iaf i köket) osv.
Nu med både Gry och Todd hemma är det helt fucking omöjligt att hålla ordning.
Jag kan helt enkelt inte. OM Todd kan tänka sig att sova i tex babyliften en stund kanske jag kan tex bädda sängarna. Eller plocka ur/i diskmaskinen. Eller plocka upp en miljard ritpapper/klossar/gosedjur/skräp från golvet. Eller sätta igång en tvättmaskin.
Aldrig flera lr alla av sakerna. Alltid EN sak. Sedan brukar han vakna, eftersom han helst sover på mitt bröst.

Jag hinner oftast inte duscha, och blir det tillfälle är det dusch under minuten som gäller.
Och det GÖR lixom ingenting. Sålänge som jag inte FÖRVÄNTAR mig att det ska hinnas med. Jag måste helt enkelt prioritera om, sänka ambitionerna, för att inte bli fullständigt galen när jag går omkring som en trött, mjölkläckande, småsvettig, långkalsongklädd risbuske i mitt stökiga, smuliga, kladdiga (köksbord+golv) obäddade hem.
Vet att det blir annat sen när Todd är lite äldre. Vet att jag, nångång i framtiden, kommer kunna både skita, borsta håret, duscha och dammsuga på en och samma dag. Plus faktisk DRICKA UPP kaffet jag bryggt. Wohoo!

Men NU är det fredag, Gry sover i sin säng, Todd sover på mitt bröst och jag har en stor skål med godis i knät!!:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0