Kanske världens segaste helg.

Den här helgen är helgen som [valfri gud] glömde! Gårdagen bjöd på enbart grått regn och rusk, och jag och Johan kom ihop oss regler över en skitgrej och timmarna sniglade sig fram... Dock slutade kvällen bra, med hemmagjord pizza och film (Snow white and the huntsman).

Idag har varit en om ännu segare dag, vi har verkligen inte gjort nånting! Mot eftermiddan fick jag NOG, och tog ungarna med ut i skogen. Där hittade vi ett gammalt äppelträd och plockade lite snabbt ca ett kg små rätt syrliga äpplen. Planen var att göra nån äppelkaka av dom men efter att Tuvan bakade en kladdkaka (ja, vi äter nästan farligt mycket bakverk här hemma) bestämde vi oss för att koka äppelmos istället. Det blev ca tre små burkar, och jag fick mersmak!
För massa år sen, när Tuva var liten, gjorde jag mycket egen sylt, äppelmos, marmelad osv, men de senaste åren har jag haft så dåligt med utrymme att förvara allt på. Men NU, nu har vi plats! En stor frys, kyl, ett förråd och så balkongen förstås.
När det kommer in billiga svenska äpplen i butikerna ska jag sätta igång med syltkokandet! Om jag orkar vill säga.

För ork är inget jag har direkt har överflöd av. Jag tycker att jag inte gör annat än städar, tvättar, lagar mat, tvättar och städar igen. Och hur mycket jag än håller på så är det fan aldrig ordning här hemma!
Senast igår städade vi, ordentligt, plockade undan, dammsög, och lik förbannat ser det ut som hej-kom-och-hjälp-mig-och-ingen-kom...blir till att dra fram dammsugaren samt sätta ungarna i barnarbete om vi ska få nån söndagsro här hemma...;-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0